• Home
  • Wie zijn Israëlieten?
26 augustus, 2023
Sheldon Emry

Bijna iedereen die de Heilige Bijbel leest, zal het ermee eens zijn dat deze is geschreven door, voor en over Israëlieten. Is het dan niet verrassend om te beseffen dat het ras dat de Heilige Bijbel leest, afdrukt en verspreidt, en het claimt als zijn goddelijk geïnspireerde religieuze boek, niet de Joden zijn, waarvan de meeste predikanten volhouden dat zij de Israëlieten zijn, maar in plaats daarvan het volk van Europa (en zoals zij zich hebben verspreid naar Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, etc.)? Is het mogelijk dat de Joden helemaal geen Israëlieten zijn, maar dat jullie, wiens voorouders uit Europa kwamen, de ware afstammelingen van de Israëlieten zijn? Wat een ander beeld zou dat geven van de Bijbel, de huidige geschiedenis en profetie!

Bloedverwanten

In de brief aan de Romeinen verwijst Paulus in vers 3 van hoofdstuk 9 naar zijn verwanten naar het vlees. Dan zegt hij, vers 4:

“…die Israëlieten zijn; tot wie de aanneming behoort, en de heerlijkheid, en de verbonden, en het geven van de wet, en de dienst van God, en de beloften.”

Dat vers lijkt een vrij volledige verklaring te zijn, dat de hele boodschap van de Bijbel gericht is aan de Israëlieten. Laten we elke zin kort analyseren. “Aan wie de aanneming toekomt.” Dit verwijst naar het proces waardoor mensen de ware zonen van God worden (het woord ‘adoptie’ betekent eigenlijk ‘plaatsing als zonen’). Vandaag de dag beweren mensen van verschillende rassen en naties dat ze “wedergeboren” zijn, dat ze de “geestelijke” zonen van God zijn, een “geestelijk Israël”, waarbij ze de nationale realiteiten ontkennen. Maar als je alle verwijzingen in het Nieuwe Testament leest naar dit proces van mensen die zonen van God worden, zul je zien dat ze allemaal op de een of andere manier naar Israëlieten verwijzen, en naar geen enkel ander volk.

Ga naar Galaten 4 waar vers 5 gedeeltelijk zegt – “opdat wij de aanneming tot zonen zouden ontvangen.” Maar om te begrijpen wie de ‘wij’ in die zin zijn, moeten we niet vergeten dat de schrijver, Paulus, een Israëliet was. Laten we dus de verzen 4 en 5 lezen die door deze Israëliet zijn geschreven (om ruzie te voorkomen: we weten dat Paulus zichzelf een ‘Jood’ noemde, wat hij was door zijn religie, voorafgaand aan zijn bekering op de weg naar Damascus. Joden vervolgden christenen, zoals ze met Jezus hadden gedaan. Maar. Paulus zei ook dat hij van het zaad van Abraham was, van de stam van Benjamin! Een echte Israëliet).

“Maar toen de volheid des tijds gekomen was, zond God zijn Zoon uit, uit een vrouw, onder de wet gemaakt, om hen, die onder de wet waren, te verlossen, opdat wij (d.w.z. wij Israëlieten, die onder de wet zijn) de aanneming tot zonen zouden ontvangen.”

Alleen Israëlieten waren ooit onder de wet. Sterker nog, alleen aan Israëlieten wordt in de Bijbel verlossing beloofd. In Efeziërs komen we opnieuw de uitdrukking ‘de aanneming’ tegen.

Efeziërs 1:3 – “Gezegend zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus (Gezalfde), die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegeningen in de hemelse gewesten in Christus; gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, vóór de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Zijn aangezicht in de liefde; ons verordineerd hebbende tot aanneming tot kinderen, door Jezus Christus Zelf, naar het welbehagen van Zijn wil”.

Opnieuw gebruikt Paulus de collectieve term ‘ons’, waarmee hij duidelijk ‘ons Israëlieten’ bedoelt; en als je het hele hoofdstuk leest, is het ook duidelijk dat het ook Israëlieten waren die voorbestemd waren – met andere woorden – van tevoren voorbestemd om de kinderen, of Zonen van God te zijn. Dit en tal van profetieën in het Oude Testament getuigen ervan dat het Israëlieten zouden zijn die in het laatste tijdperk de volgelingen van God zouden zijn.

DE GLORIE

En toch was in de afgelopen 1900 jaar 99 procent van de vele miljoenen die het zoonschap van de God van de Bijbel hebben opgeëist, van de blanke volkeren van Europa, waarvan moderne predikanten beweren dat ze geen Israëlieten zijn. Is de Bijbel fout? Heeft God een fout gemaakt? OF hebben de predikanten een fout gemaakt door niet te weten dat deze Europeanen afstammelingen zijn van het oude Israël? Ga terug naar Romeinen 9. We hebben vers 4 gelezen, laten we nu eens kijken naar de tweede zin “en de heerlijkheid”, wat betekent dat iets dat “de heerlijkheid” wordt genoemd ook betrekking heeft op Israël.

De woorden ‘heerlijkheid’, ‘verheerlijken’, ‘verheerlijkt’ en ‘glorieus’ worden honderden keren gebruikt in de Bijbel, dus we kunnen ze niet allemaal lezen. Er zijn er echter een heleboel die duidelijk maken dat God in Israël zal worden verheerlijkt. Hier zijn er een paar:

“Zingt, o gij hemelen, want de HEERE heeft het gedaan; schreeuwt, gij lagere delen der aarde: Zingt, gij bergen, 0 woud en alle bomen daarin, want de HEERE heeft Jakob verlost en Zich in Israël verheerlijkt” – Jesaja 44:23.

“En Ik zal heil in Sion zetten voor Israël, Mijn heerlijkheid.” – Jesaja 46:13.

Daar wordt Israël rechtstreeks de heerlijkheid van God genoemd. In Jesaja 48 berispt God Israël voor haar goddeloosheid en dan zegt hij dit in vers 9 – “Omwille van mijn naam zal ik mijn toorn uitstellen en omwille van mijn lof zal ik mij voor u onthouden, opdat ik u niet afsnijd.”

Israël had genoeg gezondigd om totale vernietiging te verdienen, maar God zegt dat Hij omwille van Hemzelf, of omwille van God, Israël niet zal vernietigen. Hij gaat verder, verzen 10 – 11,

“Zie, Ik heb u verfijnd, maar niet met zilver; Ik heb u uitverkoren in de oven der benauwdheid. Om Mijnentwil, ja om Mijnentwil zal Ik het doen; want hoe zou Mijn Naam verontreinigd worden? En Ik zal mijn eer niet aan een ander geven.”

God zegt in feite; Israël Ik zou jullie kunnen vernietigen om jullie zonde (overtreding van Mijn Wet – 1 Johannes 3:4), maar Ik zal dat niet doen omdat Ik ervoor gekozen heb om mijn heerlijkheid aan jullie te geven, en omwille van Mijn eigen Naam, omwille van mijn reputatie als het ware, zal Ik niet terugkomen op Mijn Woord; en Ik zal mijn heerlijkheid niet overdragen aan een ander volk. Die belofte, dat God Israël niet zou verlaten voor een ander volk, is de reden waarom Paulus zeven eeuwen later, in Romeinen 11, zou schrijven

“Heeft God zijn volk weggedaan? God verhoede het. Want ook ik ben een Israëliet, uit het zaad van Abraham, uit de stam van Benjamin. God heeft zijn volk, dat Hij heeft voorbestemd, niet verstoten.”

Paulus wist, net als wij, dat alle beloften en verbonden die God met de Israëlieten had gemaakt, zouden worden nagekomen. En welke profetieën er ook over hen waren gedaan, ze zouden zeker uitkomen. Eén van deze profetieën was dat God Zijn heerlijkheid niet aan een ander volk dan Israël zou geven. Hier zijn er nog een paar over die heerlijkheid:

“Gij zijt mijn knecht, Israël, in wie Ik verheerlijkt zal worden.” – Jesaja 49:3

WIE IS WIE VANDAAG?

In vers 6 zegt God dat Israël “mijn verlossing tot aan de uiteinden van de aarde” zou zijn. Israël zou de dragers zijn van het Goede Nieuws over Jezus Christus en de verlossing die Hij bracht aan de uiteinden van de aarde. In welk volk en in welk ras is dat vervuld? De meeste predikanten zullen toegeven dat het dit blanke Angelsaksisch-Keltisch-Germaanse Scandinavische en aanverwante volk is dat dit heeft gedaan; maar zij noemen hen ‘niet-Joden’ (1) en houden vol dat zij niet-Israëlieten zijn. Ik zeg NEE! De profetie is en wordt vervuld in Israëlieten; Angelsaksische Israëlieten, het ware ras van Israël. We lezen in Jesaja 59:20:

“En de Verlosser zal komen tot Sion en tot hen die zich bekeren van overtreding in Jakob, zegt de HEERE.”

Luister vervolgens naar wat Hij over Israël zegt:

“Wat Mij betreft, dit is Mijn verbond met hen, zegt de HEERE: Mijn geest die op u is, en Mijn woorden die Ik in uw mond gelegd heb, zullen niet wijken uit uw mond, noch uit de mond van uw zaad, noch uit de mond van het zaad van uw zaad, zegt de HEERE van nu aan en tot in eeuwigheid.” – vers 21.

God zegt dat de Israëlieten Gods Woord zouden hebben, toen en voor altijd! Als we God zouden geloven, zouden we Israël vandaag de dag in de wereld kunnen vinden door simpelweg te zoeken naar de mensen die Zijn Woord hebben. Wie zijn dat? Elke dwaas kan ze vinden. Ze vallen op als een zere duim onder de naties. Het zijn de blanke Angelsaksische en verwante naties of volkeren van Europa, Noord-Amerika, Zuid-Afrika en Australië/Nieuw-Zeeland. Alleen zij van alle rassen op aarde drukken, verspreiden, prediken, belijden, claimen en houden vast aan de Bijbel, het Woord van God (de Joden doen zeker geen van deze dingen!).

Je kunt reizen van Amerika naar Europa naar het subcontinent van Azië, naar de jungles van Afrika en naar de eilanden van de zee, en waar je ook een groep van dit ras tegenkomt; en ik reken de Joden NIET mee, waar je dit ras ook tegenkomt, je zult zien dat als zij beweren in een God te geloven, het altijd en voor altijd de religie van de Israëlitische Bijbel en de God van de Bijbel en Zijn Zoon Jezus Christus zal zijn.

Is dat allemaal toeval – dat wij een volk van één godsdienst lijken te zijn, de ware godsdienst van de Bijbelse Israëlieten? (2). Of is het weer een van de honderden bewijzen dat wij echt het Israëlitische volk moeten zijn. God gaat recht op Israël af in Jesaja 60:1, waar Hij zegt. “Sta op, schijn, want uw licht is gekomen en de heerlijkheid van de HEERE is over u opgegaan. Want zie, de duisternis zal de aarde bedekken en grote duisternis het volk; maar de HEERE zal over u opstaan en Zijn heerlijkheid zal over u gezien worden.”

Wanneer de hele wereld in de duisternis van valse religies en afgoderij zou liggen, waar zou Gods heerlijkheid dan gezien worden? Wel, op Israël, ondanks onze eigen zonde en onwetendheid, ondanks onze verblinding door een deel van onze identiteit als Israël. De hele heidense wereld kan het licht van Gods heerlijkheid alleen zien op onze naties die bezet zijn door het blanke Europese ras, het ras van Israël. We lazen al in Jesaja 46:13 waar God Israël ‘mijn heerlijkheid’ noemde.

Laten we teruggaan naar het Nieuwe Testament, Romeinen 8:28. Het eerste deel hiervan wordt vaak geciteerd om een of andere vreemde gebeurtenis te rechtvaardigen die uiteindelijk ten goede van de christenen uitpakte:

“En wij weten dat alle dingen medewerken ten goede voor hen die God liefhebben.” – en daar houden ze het meestal bij. Maar de rest van dat vers en de volgende verzen identificeren de mensen voor wie alle dingen meewerken ten goede – “voor hen die geroepen zijn naar het voorbeeld van God”. “voor hen die naar zijn voornemen geroepen zijn.”

Dus iemand wordt hier geïdentificeerd als ‘de geroepenen’ – wie zijn dat? Lees maar verder, we zullen zien dat het Israëlieten zijn. Vers 29 – “Want wie Hij heeft voorbestemd (wie heeft God voorbestemd? We hebben al gezien dat het Israëlieten waren!) heeft Hij ook voorbestemd om gelijkvormig te worden aan het beeld van zijn Zoon.”

Dus hier wordt de vraag beantwoord welke mensen in dit tijdperk de christenen zouden worden, de zonen van God voor wie alle dingen zouden samenwerken ten goede? Wel, het volk dat God had voorbestemd, de Israëlieten. Hij gaat verder “Opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broeders.” (‘adelphos’ – uit de baarmoeder).

Hier is het duidelijk dat degenen die christenen zouden worden, broeders zouden zijn, en broeders van het voorgeslacht van Jezus Christus. Met andere woorden, het volk Israël; en dat zijn wij!

“En wie Hij voorbestemd heeft, die heeft Hij ook geroepen.”

De mensen die tot Jezus geroepen zouden worden, zouden degenen zijn die ‘voorbestemd waren om de zonen van God te worden’. We hebben uit Efeziërs gezien dat het de Israëlieten waren. En uit Romeinen 9:4 hebben we al gezien dat het de Israëlieten waren op wie de ‘aanneming’ tot zonen betrekking had, of de handeling om christen te worden.

“en wie Hij geroepen heeft, die heeft Hij ook gerechtvaardigd; en wie Hij gerechtvaardigd heeft, die heeft Hij ook verheerlijkt.”

Dus hier komen we weer bij dat woord, ‘heerlijkheid’ of ‘verheerlijking’ en altijd en eeuwig wordt het gebruikt in relatie tot God en de Israëlieten. In Romeinen 8:33 worden deze ‘geroepenen’ Gods ‘uitverkorenen’ genoemd. In Jesaja 45:4 noemt God de nakomelingen van Jakob-Israël “mijn uitverkorenen”. Ga naar Efeziërs 3:20, ook zeer bekend bij christenen:

“Hem nu, die machtig is overvloedig te doen boven alles wat wij vragen of denken, naar de kracht die in ons werkt.”

Dit is natuurlijk een zekere verwijzing naar de Almachtige God, en dan volgt het slot van die zin, vers 21 – “Hem komt de heerlijkheid toe in de hemel en in de hemel. “Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle eeuwen, wereld zonder einde. Amen.”

KERK of ECCLESIA

Waar zou de heerlijkheid van God in alle eeuwen geopenbaard worden? Hier staat ‘in de kerk’. En we hebben gelezen dat het in Israël zou zijn. Laten we eens kijken of we deze twee woorden met elkaar kunnen rijmen. Het woord kerk komt hier van het Griekse woord ecclesia, wat letterlijk ‘geroepenen’ betekent. Dat is precies de term die in het Oude Testament voor Israël wordt gebruikt. In Jesaja 48, direct na Gods verklaring dat Hij Zijn heerlijkheid ALLEEN aan Israël zou geven en niet aan een ander, lezen we in vers 12 dit:

“Hoort naar Mij, 0 Jakob en Israël, mijn geroepenen.”

De discipelen en schrijvers van het Nieuwe Testament wisten dat Israëlieten de ‘geroepenen’ waren, dus was het niet meer dan logisch dat ze deze Israëlitische christenen ‘ecclesia’ of de ‘geroepenen’ noemden. Tegenwoordig gebruiken we het Engelse woord church voor een vergadering van geroepenen, niet wetende dat dit het exacte equivalent is van de Griekse en Hebreeuwse woorden waarmee de Bijbel Israël aanduidt.

Ga naar Handelingen 7. Hier houdt Stefanus, de eerste christelijke martelaar, de preek die de Joden zo boos maakte dat ze hem stenigden. Sprekend over Israël nadat zij Egypte hadden verlaten, noemt hij dat hele lichaam van het Israëlitische volk de ‘ecclesia in de woestijn’.

Israël was dus de kerk van God bij Sinaï, net zoals Israëlieten de kerk van het Nieuwe Testament vormden (Merk op dat Israëlieten de kerk van het Nieuwe Testament vormden en dat Joden er tegen waren! En Israëlieten vormen vandaag de dag 99% van de belijdende kerk van God.

Predikanten die vandaag de dag verwijzen naar het lichaam van gelovigen als de niet-Joodse kerk, zullen hun toehoorders vertellen dat ze het zo noemen omdat de meeste christenen vandaag de dag geen Israëlieten zijn. Niets is minder waar. Er is in de Bijbel nooit een niet-Israëlitische kerk voorspeld, en zo’n kerk is er ook nooit gekomen. De kerk van vandaag is precies wat er is voorspeld: een Israëlitische kerk.

Een ander woord voor kerk is ‘gemeente’. In het Oude Testament wordt Israël meer dan 250 keer de ‘gemeente’ genoemd, vaak met de uitdrukking ‘de gemeente van de Heer’ (en dit is hoe veel predikanten en voorgangers hun kudde aanspreken!). Elk onderzoek naar Bijbelse termen zal aantonen dat alle woorden die in zowel het Oude als het Nieuwe Testament worden gebruikt en die ‘gemeente’ of ‘geroepenen’ betekenen of die betrekking hebben op de ‘gemeente’, betrekking hebben op Israëlieten!

VERBONDSBELOFTEN

De volgende zin in Romeinen 9:4 is: “en de verbonden”, waarmee Paulus bedoelde dat de verbonden van de Bijbel ook betrekking hebben op Israël. Dit is niet betwistbaar en wordt gemakkelijk begrepen door iedereen die onze Bijbel een beetje kent.

Deze bediening (America’s Promise Radio Broadcasts) heeft een documentaire gemaakt over deze verbonden van de Bijbel. De titel is ‘HEIRS OF THE PROMISE’ – of Abrahams Children. (3) Het is 45 minuten lang in geluid en kleur.

Degenen onder ons die de verdwijning van Israël in gevangenschap hebben bestudeerd, op dezelfde tijd en plaats waar dit Kaukasische ras plotseling verscheen, weten nu dat deze mensen Israëlieten waren! Hoewel de voorwaardelijke verbonden van de berg Sinaï door Israël verbroken werden, kunnen de onvoorwaardelijke verbonden die God met Abraham sloot nooit verbroken worden.

En het is vanwege deze verbonden dat God in ons volk die beloften van grote toename in aantal en grote zegeningen heeft vervuld (in de tijd van David moeten er ongeveer 15.000.000 Israëlieten zijn geweest, aangezien David een leger van 1,5 miljoen had. Vandaag de dag zijn er ongeveer 18-20 miljoen Joden, niet veel meer in 2.500 jaar. Maar hoeveel Kaukasiërs zijn er op de wereld? Die zijn niet te tellen! En onderzoek onder welk volk alle grote uitvindingen zijn ontdekt), en Hij zou onze God zijn en wij zouden Zijn volk zijn. (Een boekje met dezelfde titel als de film is ook verkrijgbaar) (4).

Verder kan Gods ongebruikelijke belofte over geografisch eigendom en controle, het ‘bezit van de poorten van hun vijanden’, het bezit van de ‘verstikkende punten’ van de wereld, zonder twijfel begrepen worden, want de geschiedenis bevestigt hun eigendom en controle. Je zult net als Paulus zien dat de aanneming, de heerlijkheid, de verbonden, het geven van de wet, de dienst aan God en de beloften ALLEMAAL betrekking hebben op ons volk Israël. Je zult ook zien dat, zoals vers 5 van Romeinen 9 zegt, Jezus Christus naar Israël kwam. Jezus Christus de Koning van Israël. Waar Jezus Christus aanbeden wordt, vind je Israël.

Lees voor extra bevestiging de woorden van Jezus, toen Hij Zijn discipelen instrueerde waarheen ze op hun zendingsreis moesten gaan:

“Maar gaat liever naar de verloren schapen van het huis Israëls.” – (Matteüs 10:6) En om nog meer bevestiging te krijgen, lees wat Hij tegen de Kanaänitische vrouw zegt die hulp zocht voor haar dochter:

“Ik ben niet gezonden dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.”

Jezus genas haar dochter, maar maakte geen melding van Zijn verlossingsaanbod.

Als je eenmaal begint te begrijpen dat Jezus en Israël verwant zijn, verbonden in doel, dan komt de huidige samenkomst van alle naties van de wereld onder de rode vlag van het communisme (nu de Nieuwe Wereld Orde genoemd) tegen Christus en het Christendom plotseling in beeld. Waarom voeren de anti-christenen oorlog tegen het Blanke Ras?

Wel, ze weten dat wij Israël zijn en ze weten dat ze ons ras moeten vernietigen om Gods werk op aarde te vernietigen. De waarheid dat wij Israël zijn is de sleutel tot het begrijpen van de Bijbel, de huidige wereldgebeurtenissen en wat we in de toekomst kunnen verwachten. Dus schrijf vandaag nog voor meer literatuur of cassettebandjes.

Voor degenen die direct een diepgaande studie willen over het feit dat wij Israël zijn, stuur ons het boek ‘Tracing Our White Ancestors’ van Frederick Haberman (5). Het is een opzienbarend boek om te lezen, omdat het Bijbelse geschiedenis, archeologie, Bijbelprofetie en wereldgeschiedenis samenbrengt om te bewijzen dat wij het Israëlische volk zijn. Ik ken niemand van ons ras die dit boek heeft gelezen en die vervolgens niet heeft toegegeven dat wij Israël zijn, dat wij Gods uitverkoren volk zijn.

Aantekeningen:

(1) aanbevolen lectuur: ‘Een studie naar de betekenis van het woord HEIDEN zoals gebruikt in de Bijbel’ door Curtis Clair Ewing.

(2) Zie de begeleidende boekjes van de auteur, ‘Christenen uit het Oude Testament’ en ook ‘Israëlieten uit het Nieuwe Testament’.

(3) Je kunt deze documentaire op video bekijken – ‘Heirs Of The Promise’.

(4) Boekje om te lezen – ‘Erfgenamen van de belofte’ door Sheldon Emry

(5) Boek – ‘Het traceren van onze blanke voorouders’ door Frederick Haberman.

Voor degenen die nog twijfelen, degenen die aannemen dat de huidige gebeurtenissen in Palestina gerechtvaardigd zijn, lees wat God bij verschillende gelegenheden tegen verschillende Profeten over Israël zei:

“En uw zaad zal zijn als het stof der aarde, en gij zult u uitbreiden naar het westen, en naar het oosten, en naar het noorden, en naar het zuiden, en in u en in uw zaad zullen alle geslachten der aarde gezegend worden.” – (Genesis: 28:12-14)

“Bovendien zal Ik voor mijn volk Israël een plaats aanwijzen en hen ‘planten’, zodat zij op een eigen plaats wonen en niet meer verhuizen; en de kinderen der goddeloosheid zullen hen niet meer verdrukken, zoals vroeger.” – (II Samuël 7:10)

“Ook zal Ik voor Mijn volk Israël een plaats verordenen, en Ik zal hen planten, en zij zullen op hun plaats wonen, en niet meer verplaatst worden; en de kinderen der goddeloosheid zullen hen niet meer verdoen, gelijk in den beginne.” – (1 Kronieken 17:9)

Hier zien we dat God hen, en ons, vertelt dat Zijn plannen voor Zijn volk Israël in de toekomst aanzienlijk anders zullen zijn – veel anders dan de huidige promotors van verwarring en dwaling ons willen doen geloven.

Moeten we ‘deels verblinde’ herders geloven en volgen, die zelf verward en misleid zijn, en niet het Woord? Zal ons Volk beginnen te ontwaken voor de realiteit dat zij zelf de erfgenamen zijn van de beloften aan hun oude voorouders, Zijn Uitverkoren Volk, Israël!

Abonneer dan nu op onze nieuwsbrief

en ontvang deze in jouw mailbox!

Abonneer nu!

Meer informatie

>