• Home
  • Handelingen 17:26 geen “bloed”
29 augustus, 2023
Kenneth W. Lent

Faith of the Covenant Fellowship, Virginia – Juni, 2020 door Kenneth W. Lent, redacteur website. Startpagina van het ministerie.

(Voormalig Pastor van Christian Bible Ministries, USA)

Ondanks het feit dat het multiculturalisme tot nu toe elke grote beschaving heeft vernietigd en dat de Schrift ons vertelt dat de Almachtige Schepper een grote afkeer heeft van het globalistische éénwereldsysteem, houdt de liberale theoloog in ons midden nog steeds de onnatuurlijke conclusie in stand dat “alle rassen hetzelfde zijn” en dat we ons daarom allemaal moeten assimileren in één grote internationale gemeenschap. Het maakt de communistische ziener niet uit dat God de Toren van Babel verwoestte en verklaarde dat het een kwaadaardig experiment was van de globalistische “eenheidsdoctrine” — [Lees Genesis hoofdstuk 11].

Het is niet alleen in de moderne tijd dat de sociale evangelie theorie het Christendom is binnengeslopen. Al in de Middeleeuwen hebben we harde bewijzen dat theologen van het wereldsysteem hard aan het werk waren om het woord van God te ontkrachten om hun onnatuurlijke samenleving te promoten waarin alle verschillende rassen op aarde gedwongen werden om dicht bij elkaar te leven (wat heeft geleid tot de meeste sociale ellende die we vandaag de dag zien). Multiculturalisme is net zo onnatuurlijk als het dwingen van leeuwen en grizzlyberen om samen te leven in een omgeving in gevangenschap. Hoeveel getrainde gedragstherapeuten ook proberen om hun instinctieve DNA aan te passen, de beren en leeuwen zullen elkaar voortdurend kwaad blijven doen en alleen dat doen wat voor hen natuurlijk is, omdat ze door God geschapen zijn om hun eigen soort te beschermen.

Multiculturalisten zijn eerlijk gezegd mensen die gevaarlijk saai zijn in hun denken. Ze blijven volharden in het forceren van de situatie op vele niveaus van zogenaamde “redenering”. Laten we vandaag slechts één bewering onderzoeken, een bewering die ze aan christenen voorhouden. In verschillende Engelse Bijbelversies, zoals de King James Version, zien we het volgende vers:

“En (God) heeft uit één bloed alle volken der mensen gemaakt om te wonen op de gehele aardbodem, en heeft de tevoren bepaalde tijden en de grenzen van hun woonplaats bepaald.” Handelingen 17:26

Hieruit leren de radicaal linkse geestelijken die in de kerken zijn geïnfiltreerd dat de mensheid op deze planeet door de Schepper uit één gemeenschappelijk bloed is gemaakt, waardoor hun aanmoediging van multiculturalisme en zelfs interraciale huwelijken wordt bekrachtigd.

Deze bewering is echter bijzonder onjuist. Het woord “bloed” kwam in geen enkel Grieks tekstmanuscript voor van Handelingen 17:26 zoals geschreven door de apostelen van God in het Nieuwe Testament. Door “bloed” in dit vers in te voegen hebben de institutionele kerkvertalers de ware bedoeling en betekenis van Handelingen 17:26 volledig ontspoord. Hieronder staat het vers zoals het te zien is in de eerste-eeuwse heilige Griekse tekst uit de vroegst beschikbare manuscripten. De sublineaire “woord voor woord” in het Engels maakt het voor de leek mogelijk om duidelijk op te merken hoe de oude Griekse Bijbeltekst oorspronkelijk werd geschreven:
[ foto’s door “fair use” leer, credit gegeven].

Hieronder uit Concordant Greek Text, Concordant Publishing Concern, Ca. 91351; 1931, 1975, pg.411

Het is duidelijk dat het woord bloed later is toegevoegd door mensen met een politiek-correcte agenda, ten koste van wat dit vers werkelijk betekende. Maar bevat elke Engelse vertaling het woord “bloed” met betrekking tot Handelingen 17:26? Nee, helemaal niet. Sommige van de meer letterlijke vertalingen hebben het vers behouden zoals het in de Griekse tekst uit de eerste eeuw stond. Hieronder staat een voorbeeld van de meer accurate Rotherham Versie.

Ook de Ferrar Fenton Version, een Britse Bijbel uit 1903, geeft het woord “één” een hoofdletter en ziet het Grieks/Engelse voorzetsel als “door”, wat resulteert in “door één”. Wat is de “Ene”, of beter gezegd wie is de “Ene” van Handelingen 17:26? Om het antwoord te vinden dat door de gezamenlijke kerken is achtergelaten, hoeven we alleen maar het Woord van God zichzelf te laten interpreteren door naar andere verzen te verwijzen om de boodschap te begrijpen: precies “God schiep alles wat er is door Hem die het uitdrukkelijke beeld van de Vader is,”.

“Maar voor ons is er maar één God, de Vader, van wie alle dingen zijn en wij in Hem; en één Meester Jezus Christus, door wie alle dingen zijn en wij door Hem.” I Kor. 8:6

“Want door Hem (Gods lieve Zoon)) zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, zichtbare en onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.” Kol.1:16

Het “één” van Handelingen 17:26 was nooit een verwijzing naar, of implicatie over, “bloed”. Het is een opmerking over Degene die alle mensen heeft gemaakt, en alle volken, en alles wat er is, namelijk Degene die de manifestatie van God is, Degene die degenen rechtvaardigt die Hij zo verkiest.

“Want als door de overtreding van één (Adam) velen dood zijn, veel meer is de genade van God, en de gave door genade, dood. God en de genadegave, die door één mens, Jezus Christus, is overvloedig geworden tot velen. — Want gelijk door de ongehoorzaamheid van één mens velen tot zondaars zijn geworden, alzo zullen door de gehoorzaamheid van Eén mens velen tot rechtvaardigen worden.” Romeinen 5: 15 – 19

Alle verschillende mensenrassen op aarde zijn niet van één bloed en de Bijbel maakt die bewering nooit. Dit is absoluut niet om haat te impliceren, wat sommigen, die geconditioneerd zijn door TV en Hollywood, automatisch aannemen. Het is gewoon de waarheid van de Heilige Schrift. Zij die het sociale welzijn willen bevorderen, proberen hun valse beweringen te gebruiken in de hoop op anarchie, om vervolgens “de wereld te redden” door communisme. Het bedrieglijk toevoegen aan het woord van God kan alleen maar bijdragen aan onze huidige nationale problemen. Laten we geloven wat de Almachtige ons in Zijn Woord heeft gegeven, zoals geschreven door de profeten en apostelen. Moge God Zijn overblijfsel zegenen met leiding in deze gevaarlijke tijden.

Abonneer dan nu op onze nieuwsbrief

en ontvang deze in jouw mailbox!

Abonneer nu!

Meer informatie

>